Hospodársky denník
USD32,502 Sk
EUR40,873 Sk
CHF26,06 Sk
CZK1,262 Sk
  Piatok  9.Januára 2004
Archív - Tiráž - Prílohy
Vyhľadávanie
 
Titulná strana
Z domova
Podnikové spektrum
Zahranicie
Podnikateľ a štýl
Veda/Kultúra
Digitálny svet
Finančné komentáre
Šport
Poradenstvo/Servis
Inzercia
ASS
Veľtrhy a výstavy 2004
Spotrebiteľské ceny
Hospodársky klub
Zdravotníctvo













Prvotriedne médium

Najprv príde ponukový list. V ňom sa potenciálny vystavovateľ dozvie o davoch záujemcov pred dverami organizátora, o pripravovanej veľkolepej reklame a zástupoch nedočkavých návštevníkov z radov obchodníkov i spotrebiteľov.

S blížiacim sa termínom spľasnú sľuby ako bubliny a ak sa veľtrh či výstava vôbec koná, nuž neraz v malom komornom kruhu vystavovateľov a návštevníkov. Veď kto má vraj peniaze na lepšiu reklamu a propagáciu, čo by ešte tie naše firmy a firmičky nechceli. Pravda, česť veľtrhom výnimkám, keď podnik môže napokon ľutovať, že sa na akcii nezúčastnil a rýchlo sa pripravovať na ďalší ročník. Našťastie, dnes si už väčšina slovenských firiem a spoločností vyberá svoju prezentáciu za hranicami veľmi starostlivo a cielene. Aj organizáciu, ktorá mu účasť na medzinárodných veľtrhoch a výstavách zabezpečuje technicky. Pretože aj tu platí, že ich služby musia byť šité skutočne na mieru toho-ktorého vystavovateľa.

Veľtrhy boli vždy účinným prostriedkom marketingu. Ich silnou stránkou je priamy styk medzi podnikom ponúkajúcim výrobky či služby a zákazníkom, ktorý ich potrebuje. Zákazníci prichádzajú na veľtrhy a výstavy z vlastnej vôle, aby sa oboznámili s podnikmi a ich ponukou. Význam veľtrhov spočíva okrem iného v tom, že u zákazníkov priamo vzbudzuje potrebu kúpiť si ten či onen výrobok, alebo službu. Podľa výsledkov prieskumu uskutočneného firmou Suomen Gallup sa veľtrhy pri ovplyvňovaní výberu v prípade väčších nákupov zaraďujú hneď na druhé miesto za diskusie s kolegami.

Je prirodzené, že veľtrhy majú konkurentov v iných prostriedkoch marketingu. Cena kontaktu medzi firmou a zákazníkom, nadviazaná prostredníctvom veľtrhu, je v porovnaní s inými médiami výhodná. Pri správne zvolenej stratégii sú veľtrhy najaktívnejšou súčasťou marketingovej kampane.

Počasie

Zvýšená intenzita dráždivosti počasia podmieňuje mierne narušenie zdravotného stavu meteosenzitívnych ľudí. Nervozita a mrzutosť sa vyskytujú vo vyššej miere. Znížená môže byť výkonnosť, schopnosť sústredenia a pohotových reakcií, vyššia je frekvencia astmatických záchvatov. Neskôr je možná aj záťaž srdcovo-cievneho prípadne zažívacieho systému, častejšie sa môžu vyskytovať reumatické ťažkosti, bolesti hlavy, jaziev, prípadne fantómové bolesti.Zajtra predpokladáme pretrvávanie nepriaznivých vplyvov počasia.(z.č.)

n Dnes bude veľká oblačnosť až zamračené a postupne od západu sneženie. Na východe spočiatku polojasno a sneženie len ojedinele. Najvyššia teplota -3 až 1 stupeň. Maximálna teplota na horách vo výške 1500 m okolo -5 stupňov. Juhovýchodný až južný vietor 2 až 5, na juhozápade miestami okolo 7 m/s.n V sobotu bude veľká oblačnosť až zamračené a na mnohých miestach sneženie, v nížinách dážď so snehom alebo dážď. Nočná teplota -2 až -6, v dolinách miestami okolo -8 stupňov, denná -1 až 3, na severe a východe okolo -3 stupne.n V nedeľu bude polooblačno až oblačno a lokálne prehánky, od cca 1200 m snehové. Nočná teplota -2 až -6 stupňov, denná 0 až 4, na severe okolo -2 stupne.n Slnko vyjde zajtra o 7.40 a zapadne o 16.17 hod.

Amsterdamdážď8
Aténypolojasno4
Belehradoblačno0
Berlíndážď0
Bratislavasneženie-2
Bruseldážď8
Budapešťsneženie-4
Bukurešťjasno-1
Frankfurtdážď6
Helsinkioblačno-3
Istanbuljasno2
Kodaňsneženie-1
Kyjevsneženie-4
Lisabonpolojasno11
Londýnpolooblačno9
Madridpolojasno10
Moskvapolojasno-4
Oslosneženie0
Parížpolooblačno9
Prahadážď0
Rímdážď12
Sofiajasno-1
Štokholmsneženie0
Varšavazamračené-5
Viedeňsneženie-1
Záhrebzamračené0
Ženevadážď5

 

Webmaster: webmaster@maxo.sk
Design: MAXO s.r.o.